Μάνος Ξυδούς – Βιογραφια

0
47

Μάνος Ξυδούς – Βιογραφια.Ο Μάνος Ξυδούς (15 Μαΐου 1953 – 13 Απριλίου 2010) ήταν Έλληνας μουσικός παραγωγός, συνθέτης, στιχουργός και τραγουδιστής. Έγινε κυρίως γνωστός από τη συμμετοχή του στους Πυξ Λαξ.

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στους Αγίους Αναργύρους έχοντας καταγωγή από Μήλο και Κρήτη, και σε νεαρή ηλικία εργάστηκε ως κλητήρας στην Columbia στη Ριζούπολη. Σπούδασε οικονομικά στην ΑΣΟΕΕ και μετά σπούδασε Marketing. Παράλληλα με τις σπουδές του, εργάστηκε ως DJ στο κλαμπ «Καρυάτιδες» στην Πλάκα. Ύστερα από την αποφοίτησή του, συνέχισε να εργάζεται στην δισκογραφική εταιρία ΜΙΝΟΣ-ΕΜΙ ως πωλητής απεσταλμένος στην Κρήτη και αφού έμεινε τρία χρόνια εκεί, γύρισε στην Αθήνα και αργότερα προήχθη σε Marketing Director.

Αρχικά ήταν υπεύθυνος παραγωγής της εταιρείας στο ξένο ρεπερτόριο, και αργότερα ανέλαβε παραγωγές ελληνικών δίσκων. Πριν απ’ αυτό, υπήρξε συντονιστής παραγωγής (βοηθός του παραγωγού Θοδωρή Σαραντή) στον δημοφιλή δίσκο Φλου του Παύλου Σιδηρόπουλου με τη Σπυριδούλα, που εκδόθηκε το 1978. Από την θέση του είτε του παραγωγού είτε του τραγουδοποιού-ερμηνευτή συνεργάστηκε με τον Τζίμη Πανούση, τον Νίκο Νομικό, τον Γιώργο Νταλάρα, τον Δημήτρη Μητροπάνο, τον Πάνο Κατσιμίχα, τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου, τον Λάκη Παπαδόπουλο, τον Γιάννη Κούτρα, τον Μανώλη Λιδάκη, τον Νίκο Πορτοκάλογλου, τον Γιάννη Γιοκαρίνη, τον Βασίλη Καρρά, τον Μίλτο Πασχαλίδη, την Ελένη Τσαλιγοπούλου, τον Γιάννη Χαρούλη, τους Όναρ, τους Ντομένικα, τη Λευκή Συμφωνία, τους Βωξ, τους Tsopana Rave, τους Κολλεκτίβα, τον Κώστα Χρονόπουλο και άλλους.

Ο Μάνος Ξυδούς ήταν ο ιθύνων νους κάποιων συνεργασιών Ελλήνων μουσικών με δημοφιλείς ξένους καλλιτέχνες, όπως εκείνης του Μιχάλη Ρακιντζή με τον Ian Gillan των Deep Purple το 1993 (έχοντας άλλωστε αναλάβει την παραγωγή εκείνου του δίσκου), αλλά και των Πυξ Λαξ με τους Burdon|Eric Budron των Animals, Gordon Gano των Violent Femmes, Marc Almond των Soft Cell, και Steve Wynn.

Επίσης, ήταν εκείνος που ως υπάλληλος της δισκογραφικής εταιρείας το 1977 πίστεψε πρώτος στον Χάρη και Πάνο Κατσιμίχα κατά την πρώτη τους απόπειρα δισκογράφησης, και για τον λόγο αυτό λίγα χρόνια αργότερα, στο ένθετο του πρώτου δίσκου τους (Ζεστά Ποτά,1985) οι αδελφοί Κατσιμίχα του αφιέρωσαν το τραγούδι ”Φάνης”. Στον Μάνο Ξυδού οφείλεται και η έναρξη της προσωπικής δισκογραφίας του Μιλτιάδη Πασχαλίδη το 1995, στη μετά ”Χαϊνηδων” εποχή.

Από το 1984 έως και το 1986 υπήρξε ιδρυτικό μέλος των Dreamer and the Full Moon μαζί με τους Νίκο & Γιάννη Πιπινέλη, Γιώργο Γκικοδήμο, Γιάννη Ευσταθίου, Τόλη Σκαμαντζούρα και Σωτήρη Τσούκαλη με τους οποίους είχε κάνει επιτυχία με το τραγούδι “Sandrina” το οποίο συνέγραψε με τον Νίκο Πιπινέλη και ερμήνευσε ο ίδιος στις αρχές της δεκαετίας του ’80, τραγούδι που βρέθηκε στις πρώτες θέσεις των ευρωπαϊκών charts πωλώντας 49.000 αντίτυπα. Χαρακτηριστικό του εν λόγω συγκροτήματος ήταν οι δημόσιες εμφανίσεις τους, κατά τις οποίες φορούσαν μάσκες.

Το 1989 ως στέλεχος της EMI συναντήθηκε με τους Φίλιππο Πλιάτσικα και Μπάμπη Στόκα, και δημιουργήθηκαν οι Πυξ Λαξ. Αρχικά ανέλαβε την παραγωγή του πρώτου και του τρίτου δίσκου του συγκροτήματος ενώ παράλληλα συμμετείχε στην δημιουργία αρκετών από τα τραγούδια τους, μέχρι να ενταχθεί και επίσημα σε αυτό ως μέλος το 1993. Κάποια από τα τραγούδια των Πυξ Λαξ που φέρουν την σφραγίδα του Ξυδού είτε ερμηνευτικά είτε ως δημιουργού είναι τα “Πούλα με”, “Εσύ εκεί”, “Χωρίς ντροπή”, “Μόνο για εκείνη μη μου λες”, “Με στέλνεις”, “Τι ζητάς”, “Υπάρχουν χρυσόψαρα εδώ”, “Η εικόνα του χειμώνα”, “Δεν θα δακρύσω πια για σένα”, “Τα δοκάρια στο γρασίδι περιμένουν τα παιδιά”, “Κάνε κάτι και για σένα”, “Ποδήλατα δίχως φρένα”, “Πυξίδα”,”You get in love” κ.α. Με τους Πυξ Λαξ, των οποίων οι δίσκοι τους γνώρισαν μεγάλη αποδοχή για τα ελληνικά δεδομένα όσον αφορά στα συγκροτήματα, το όνομά του έγινε δημοφιλές στο ευρύ κοινό, καθώς εκτός από ενεργό μέλος, υπήρξε ο εμψυχωτής και ο οργανωτής του συγκροτήματος στους δίσκους αλλά και στις συναυλίες. Το συγκρότημα μετά από μια δεκαπεντάχρονη επιτυχημένη πορεία στον χώρο της ελληνικής μουσικής, έπαψε να υφίσταται το Σεπτέμβριο του 2004.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here